Тип:
Магистр
Профессия:
061104.02.7 - Տեղեկատվական համակարգեր
Специализация:
061104.02.7 - Տեղեկատվական համակարգերի մշակում
Присвоенная квалификация:
Ինֆորմատիկայի մագիստրոս
Учебный год программы:
2023/2024
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
Ընդունելությունը կատարվում է համաձայն «ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ուսուցման ձևերով) ընդունելության կարգի»:
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա.
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· մաթեմատիկական պատրաստվածություն,
· ծրագրավորման որոշակի փորձ,
· անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն A2 մակարդակով:
Ընդունելությունը կատարվում է գնահատվող հարցազրույցի հիման վրա:
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա.
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· մաթեմատիկական պատրաստվածություն,
· ծրագրավորման որոշակի փորձ,
· անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն A2 մակարդակով:
Ընդունելությունը կատարվում է գնահատվող հարցազրույցի հիման վրա:
2. Цели (назначение)
Ծրագիրը նպատակ ունի ուսանողներին տրամադրել.
. տեղեկատվական համակարգերի մշակման համար անհրաժեշտ գիտելիքներ և իմացություն (կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքներ, ծրագրավորման պարադիգմեր և տեխնոլոգիաներ),
. գործնական մասնագիտական կարողություններ (ծրագրային կիրառությունների և տվյալների բազաների մշակում, թվային սխեմաների թեստավորում),
. ընդհանուր կարողություններ, որոնք կարող են օգտագործվել շրջանավարտի մասնագիտական կարիերայի ընթացքում (ունեցած գիտելիքների ստեղծագործաբար կիրառում, գիտական բանավեճերի վարում, մասնագիտաան էթիկայի նորմերի պահպանում)
. տեղեկատվական համակարգերի մշակման համար անհրաժեշտ գիտելիքներ և իմացություն (կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքներ, ծրագրավորման պարադիգմեր և տեխնոլոգիաներ),
. գործնական մասնագիտական կարողություններ (ծրագրային կիրառությունների և տվյալների բազաների մշակում, թվային սխեմաների թեստավորում),
. ընդհանուր կարողություններ, որոնք կարող են օգտագործվել շրջանավարտի մասնագիտական կարիերայի ընթացքում (ունեցած գիտելիքների ստեղծագործաբար կիրառում, գիտական բանավեճերի վարում, մասնագիտաան էթիկայի նորմերի պահպանում)
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- պարզաբանելու կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքները,
- սահմանելու տվյալների կազմակերպմաև և մշակման հիմնարար սկզբունքները,
- ձևակերպելու պրոցեսների նախագծման և իրականացման սկզբունքները,
- բնութագրելու թվային սխեմաների նախագծման և թեստավորման հիմունքները,
- ընտրելու ցանցային և Web-տեխնոլոգիաներ,
- բնութագրելու կիրառական տեղեկատվական համակարգերի կառուցման մեթոդները,
- մեկնաբանելու տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանն ու կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկայի նորմերը:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- ստեղծելու տեղեկատվական համակարգեր,
- կառուցելու տվյալների բազաներ,
- մասնակցելու համակարգային ծրագրերի մշակման աշխատանքներին, մասնակցելու համակարգային ծրագրերի մշակման աշխատանքներին,
- օգտագործելու օպերացիոն համակարգեր,
- նախագծելու և թեստավորելու թվային սխեմաներ,
- կառուցելու Web- դինամիկ և ցանցային կիրառություններ:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվելու մասնագիտական գրականությունից,
- վերլուծելու խնդիրները և գնահատելու դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները,
- ստեղծագործաբար կիրառելու և զարգացնելու ունեցած գիտելիքները,
- պատրաստելու գիտական հոդվածներ, զեկուցումներ, վարելու գիտական բանավեճեր,
- պահպանելու մասնագիտական էթիկայի նորմերը:
4. Способ оценки
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
5. Возможности будущей карьеры выпускников
«Տեղեկատվական համակարգերի մշակում» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել ՏՏ ոլորտում գործող ձեռնարկություններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Կրթական հաստատություններ
. կոմպյուտերագիտության բնագավառի առարկաներ դասավանդող մասնագետ.
ՏՏ ոլորտի ընկերություններ
. համակարգեր նախագծող/մշակող,
. տեղեկատվական տեխնոլոգիաների փարձագետ,
. համակարգեր մշակող խմբի ղեկավար։
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնը, ՀՀ կենտրոնական բանկը, տեղեկատվական համակարգեր օգտագործող այլ պետական հիմնարկները, ՏՏ ոլորտում գործող մասնավոր ձեռնարկությունները: Վերջին տասը տարվա տվյալները փաստում են, որ ծրագրի շրջանավարտները ամբողջությամբ անցնում են աշխատանքի իրենց մասնագիտությամբ ինչպես Հայաստանում, այնպես էլ արտերկրում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ-ի, գիտությունների ազգային ակադեմիայի, Հայ-Ռուսական (սլավոնական) և այլ գիտակրթական հաստատությունների ասպիրանտուրաներում:
Կրթական հաստատություններ
. կոմպյուտերագիտության բնագավառի առարկաներ դասավանդող մասնագետ.
ՏՏ ոլորտի ընկերություններ
. համակարգեր նախագծող/մշակող,
. տեղեկատվական տեխնոլոգիաների փարձագետ,
. համակարգեր մշակող խմբի ղեկավար։
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնը, ՀՀ կենտրոնական բանկը, տեղեկատվական համակարգեր օգտագործող այլ պետական հիմնարկները, ՏՏ ոլորտում գործող մասնավոր ձեռնարկությունները: Վերջին տասը տարվա տվյալները փաստում են, որ ծրագրի շրջանավարտները ամբողջությամբ անցնում են աշխատանքի իրենց մասնագիտությամբ ինչպես Հայաստանում, այնպես էլ արտերկրում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ-ի, գիտությունների ազգային ակադեմիայի, Հայ-Ռուսական (սլավոնական) և այլ գիտակրթական հաստատությունների ասպիրանտուրաներում:
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· դասախոսությունների էլեկտրոնային ներկայացումներ,
· դասավանդման ժամանակակից սարքերով ապահովված լսարաններ,
· կրթական պրոցեսների ղեկավարման Moodle համակարգ,
. հեռահար ուսուցման լսարաններ:
· դասախոսությունների էլեկտրոնային ներկայացումներ,
· դասավանդման ժամանակակից սարքերով ապահովված լսարաններ,
· կրթական պրոցեսների ղեկավարման Moodle համակարգ,
. հեռահար ուսուցման լսարաններ:
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
Ծրագիրը մշակվել է «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ» մասնագիտությամբ պետական կրթական չափորոշիչի հիման վրա:
Ծրագիրը համահունչ է հետևյալ ծրագրերին.
· Մոսկվայի պետական համալսարանի “Фундаментальная информатика и информационные технологии” մագիստրոսական ծրագիր,
· Կիևի պետական համալսարանի “Теория и технология программирօвания” մասնագիտացում,
· Ստանֆորդի համալսարանի “Computer Science” ծրագիր,
· Գերմանիայի Կիլի (Kiel) համալսարանի “Information Systems” մագիստրոսական ծրագիր,
Ծրագիրը համահունչ է հետևյալ ծրագրերին.
· Մոսկվայի պետական համալսարանի “Фундаментальная информатика и информационные технологии” մագիստրոսական ծրագիր,
· Կիևի պետական համալսարանի “Теория и технология программирօвания” մասնագիտացում,
· Ստանֆորդի համալսարանի “Computer Science” ծրագիր,
· Գերմանիայի Կիլի (Kiel) համալսարանի “Information Systems” մագիստրոսական ծրագիր,
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
· դասաժամերը արդյունավետ օգտագործելու ունակություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· ուսանողների հետ անհատական աշխատանք կազմակերպելու կարողություն։
Հետազոտական
· դասավադվող նյութը աջակցող գիտական աղբյուրներ օգտագործելու կարողություն,
· տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում հետազոտական աշխատանքի փորձ (գրախոսվող ամսագրերում/ժողովածուներում տպագրված հոդվածներ),
· հետազոտական աշխատանքներ ղեկավարելու ունակություն:
Հաղորդակցման
· մասնագիտական վերլուծություններ, բանավեճեր, քննարկումներ, ներկայացումներ կազմակերպելու կարողություն,
· ուսումնական նյութը, հետազոտության արդյունքները պատշաճ ներկայացնելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· էլեկտրոնային կրթական ռեսուրսների օգտագործման կարողություն։ Մասնավորապես,
- էլեկտրոնային նյութերի (ներկայացումներ, առաջադրանքներ և այլն) կառուցում,
- քննությունների, քննարկումների և բանավեճերի կազմակերպում ուսուցման ղեկավարման համակարգի միջավայրում։
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· բնագավառի արդի վիճակի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· տեղեկատվական համակարգերի վերլուծության և նախագծման սկզբունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություն,
· տվյալների վերլուծության և ղեկավարման արդի մոտեցումների իմացություն,
· տվյալագիտության ժամանակակից պարադիգմերի իմացություն,
· հեռահաղորդակցության և Web-տեխնոլոգիաների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերում ֆինանսական հոսքերի ղեկավարման հիմունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանն ու կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկայի նորմերի իմացություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, ինչպես նաև մասնակցություն գիտաժողովների/աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացներ դասավանդելու առնվազն 5 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների նյութերի առցանց 100% առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
· դասաժամերը արդյունավետ օգտագործելու ունակություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· ուսանողների հետ անհատական աշխատանք կազմակերպելու կարողություն։
Հետազոտական
· դասավադվող նյութը աջակցող գիտական աղբյուրներ օգտագործելու կարողություն,
· տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում հետազոտական աշխատանքի փորձ (գրախոսվող ամսագրերում/ժողովածուներում տպագրված հոդվածներ),
· հետազոտական աշխատանքներ ղեկավարելու ունակություն:
Հաղորդակցման
· մասնագիտական վերլուծություններ, բանավեճեր, քննարկումներ, ներկայացումներ կազմակերպելու կարողություն,
· ուսումնական նյութը, հետազոտության արդյունքները պատշաճ ներկայացնելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· էլեկտրոնային կրթական ռեսուրսների օգտագործման կարողություն։ Մասնավորապես,
- էլեկտրոնային նյութերի (ներկայացումներ, առաջադրանքներ և այլն) կառուցում,
- քննությունների, քննարկումների և բանավեճերի կազմակերպում ուսուցման ղեկավարման համակարգի միջավայրում։
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· բնագավառի արդի վիճակի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· տեղեկատվական համակարգերի վերլուծության և նախագծման սկզբունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություն,
· տվյալների վերլուծության և ղեկավարման արդի մոտեցումների իմացություն,
· տվյալագիտության ժամանակակից պարադիգմերի իմացություն,
· հեռահաղորդակցության և Web-տեխնոլոգիաների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերում ֆինանսական հոսքերի ղեկավարման հիմունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանն ու կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկայի նորմերի իմացություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, ինչպես նաև մասնակցություն գիտաժողովների/աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացներ դասավանդելու առնվազն 5 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների նյութերի առցանց 100% առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Подробнее о программе
«Տեղեկատվական համակարգերի մշակում» մագիստրոսական ծրագրի հիմքում ընկած է 1999թ.-2007թ ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետի ալգորիթմական լեզուների ամբիոնում գործող “Հաշվողական մեքենաների, համալիրների, համակարգերի և ցանցերի մաթեմատիկական և ծրագրային ապահովում” մագիստրոսական ծրագիրը: Այն ԵՊՀ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնում 2008թ.-2016թ. գործող համանուն մագիստրոսական ծրագրի հետագա զարգացման արդյունքն է: