Ծրագրի ընդունելությունն առկա ուսուցման համակարգում իրականացվում է համա-
ձայն «ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ»-ի: Առկա ուսուցման համակարգում ընդունելությունը կատարվում է համաձայն «ՀՀ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կանոններ»-ի (վերահաստատվում է ամեն տարի ՀՀ ԿԳՄՍՆ հրամանով՝ ՀՀ կառավարության 2022 թվականի ապրիլի 7-ի N 476-Ն որոշման):
Ընդունելության քննությունները. Աշխարհագրություն և Մաթեմատիկա
· Պատրաստել աշխարհագրության մասնագիտության գծով, անհրաժեշտ գիտելիքներով և կարողություններով օժտված մասնագետներ՝ տնտեսության համապատասխան ոլորտներում աշխատելու համար,
· Ուսանողներին տրամադրել խոր և համակողմանի գիտելիք աշխարհագրական թաղանթի ոլորտների և դրանցում ընթացող ֆիզիկաաշխարհագրական և հասարակական գործընթացների մասին,
· Ուսանողներին ծանոթացնել բնական և հասարակական երևույթների ընթացքի, « մարդ-բնություն» փոխհարաբերությունների և հասարակական կյանքի կայուն զարգացման գործընթացներին:
- ներկայացնելու աշխարհագրական տեսական և գործնական հետազոտությունների հիմնարար և արդի մեթոդները
- հիմնավորելու աշխարհագրական տարածքային համակարգերի ձևավորման և զարգացման գործընթացները
- ճշգրիտ և պարզ կերպով ներկայացնելու աշխարհագրական թաղանթի ոլորտային կառուցվածքը, դրանցում ընթացող աշխարհագրական գործընթացները, դրանց փոխկապակցվածությունը
- նրանում ներկայացնելու աշխարհագրական թաղանթի ոլորտային կառուցվածքը, նրանում ընթացող աշխարհագրական գործընթացները, դրանց փոխկապակցվածությունը
- լուսաբանելու մարդ-բնություն փոխհարաբերությունների, բնական երևույթների ընթացքը, հասարակության տարածքային կազմակերպման և զարգացման մեխանիզմները և հասարակության կայուն զարգացման գործընթացը
- վերլուծելու համամոլորակային ու տարածաշրջանային բնապահպանական հիմնախնդիրները և առաջարկել լուծման ուղիները
- ներկայացնելու աշխարհի, տարածաշրջանների, այդ թվում Հայաստանի աշխարհագրության վերաբերյալ հիմնարար ու համակողմանի գիտելիքներ
- կատարելու դաշտային հետազոտություններ, հավաքելու, մշակելու և վերլուծելու աշխարհագրական նյութը
- կիրառելու ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաները աշխարհագրական հետազոտություններ կատարելու համար
- դիտարկելու բնական և հասարակական երևույթների փոփոխությունները, կատարելու համապատասխան վերլուծություններ և առաջարկություններ
- մշակելու «մարդ-բնություն» փոխհարաբերության տարածքային ներդաշնակ համակարգերի և հասարակության տարածքային կազմակերպման մոդելներ
- համակարգչային ծրագրերի կիրառմամբ կառուցելու բնական և հասարակական աշխարհագրական երևույթների բազմաֆունկցիոնալ կապեր, մշակելու առաջադրված խնդիրների լուծման մոդելներ և կատարելու կանխատեսումներ
- աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի (ԱՏՀ) օգնությամբ կազմելու տարբեր բովանդակության քարտեզներ
- ծավալելու ինքնուրույն մասնագիտական և մանկավարժական գործունեություն
- տարբեր աղբյուրներից ձեռք բերելու տեղեկատվություն (էլեկտրոնային գրադարան, համացանցային ռեսուրսներ, գիտական հաշվետվություններ, հոդվածներ) մշակելու և վերլուծելու դրանք
- վերլուծելու առկա խնդիրները և գնահատելու դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները
- ստեղծագործաբար կիրառելու ձեռքբերված գիտելիքները, ընկալելու և տարածելու նորերը
- աշխատելու թիմում, կազմակերպելու և առաջնորդելու աշխատանքային թիմը, ցուցաբերելու աշխատանքի բարձր արդյունավետություն, պահպանելու աշխատանքային անվտանգության և մասնագիտական էթիկայի կանոնները
- մայրենի և օտար լեզուներով կառուցելու բանավոր և գրավոր խոսք՝ տրամաբանորեն ճիշտ փաստարկումներով ու ձևակերպումներով, նպաստելու ժողովրդավարական, ազգային և համամարդկային արժեքների տարածմանը
Գնահատումն իրականացվում է ըստ ԵՊՀ-ում գործող 2022 թ.-ի «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգ»-ի։
Ելնելով բանավոր կրթական ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են չորս խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ,
· առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ,
· ստուգարքային դասընթացներ։
Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) արդյունարար գնահատականը /միավորը հաշվարկվում է որպես գնահատման առանձին բաղադրամասերով վաստակած միավորների գումար՝ ընթացիկ քննություն, ընթացիկ ստուգում, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն, եզրափակիչ քննություն։ Մեկ մոդուլի առավելագույն արդյունարար գնահատականը 20 միավոր է, իսկ գնահատման դրական նվազագույն շեմը 10 միավոր։ Ընդհանուր կրթական կառուցամասի մոդուլները, այդ թվում նաև պրակտիկաները, գնահատվում են ստուգարքի ձևով։ Ավարտական աշխատանքը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով։
Ելնելով աշխատաշուկայի առկա պահանջարկից, շրջանավարտների համար պոտենցիալ գործատուներ են համարվում`
Շրջակա միջավայրի նախարարությունը,
Տնտեսական զարգացման և բարեփոխումների նախարարությունը
Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարությունը
Էկոնոմիկայի նախարարությունը
Տարածաշրջանային հետազոտական կենտրոնները,
Մարզպետարանները, քաղաքապետարանները և համայնքապետարանները,
Բարձրագույն և միջնակարգ ուսումնական հաստատությունները:
Շրջանավարտները համապատասխան նախարարությունների ստորաբաժանումներում և կազմակերպություններում կարող են զբաղեցնել հետևյալ պաշտոնները`
գործադիր տնօրեն, բաժնի վարիչ,գլխավոր մասնագետ (լանդշաֆտների, տարածքային պլանավորման զարգացման և կառավարման, տարածաշրջանային քաղաքականության, էկոլոգիայի, լանդշաֆտային պլանավորման և կառավարման, ուրբանիստիկայի, կլիմայի, անապատացման դեմ պայքարի և այլն),թիմի ղեկավար, փորձագետ (լանդշաֆտների, տարածքային զարգացման և կառավարման, տարածաշրջանային քաղաքականության, էկոլոգիայի, լանդշաֆտային պլանավորման և կառավարման, տարածքային պլանավորման և զարգացման, ուրբանիստիկայի, կլիմայի, անապատացման դեմ պայքարի և այլն), դասախոս:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
Ծրագրի սպասարկման համար ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետում առկա են բարձր որակավորմամբ և անհրաժեշտ թվակազմով դասախոսական անձնակազմ (թվով 32, որից՝ 5 պրոֆեսոր, 12 դոցենտ, 9 ասիստենտ և 6 դասախոս: Անձնակազմի ցուցակը և CV-ները կցված են) :
Միաժամանակ առկա են նաև ուսումնառության համար անհրաժեշտ ռեսուրսներ, մասնավորապես` քարտեզագրության և ջրաօդերևութաբանության լաբորատորիաներ, որոնք կահավորված են ժամանակակից սարքավորումներով և համապատասխան ծրագրերով, կաբինետներ, որոնք ունեն տպագիր և էլեկտրոնային հարուստ գրականություն, բազմաթիվ դիդակտիկ նյութեր,համակարգչային լսարաններ, դաշտային պրակտիկաների համար նախատեսված ուսումնական բազաներ:
Որպես կրթական չափորոշիչներ և ծրագրային կողմնորոշիչներ կիրառվել են`
Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչ
«Աշխարհագրություն» մասնագիտության, 2011թ.,
«ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ», 2013 թ.,
«ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի հաստատման կարգը», 2014 թ.,
«ԵՊՀ բակալավրի կրթական ծրագրերի կառուցվածքը և բովանդակությունը», 2017 թ.,
«ԵՊՀ կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց, 2014 թ.,
Մոսկվայի պետական համալսարանի աշխարհագրության ֆակուլտետի կրթական ծրագրերը, https://www.msu.ru/
Բեռլինի Հումբոլդտի համալսարանի «Աշխարհագրության ինստիտուտի» կրթական ծրագրերը, https://www.hu-berlin.de/de
Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, դասախոսի ձեռնարկը (Ա.Բուդաղյան, Ա.Գրիգորյան, Ե. 2017)
Ընդհանրական կարողություններ.
Դասավանդման/մանկավարժական՝
· Դասավանդվող առարկաների ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման հմտություններ,
· Դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
Հետազոտական՝
· Գրական աղբյուրները մշակելու և ստացվող արդյունքների գիտական հիմնավորման հմտություն,
· Մասնագիտական ոլորտում խնդիրներ առաջադրելու և լուծելու հմտություններ,
Հաղորդակցման՝
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու բավարար հմտություն,
· Հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն,
Օտար լեզվի իմացություն՝
ՏՀՏ կիրառություն՝
· MS Office փաթեթի (Word, Exsel, PowerPoint) տիրապետում,
· Մասնագիտական ժամանակակից ծրագրերի (ArtGIS, AutoCAD) օգտագործման հմտություններ,
· Դասավանդվող նյութերի պատրաստման և հեռավար մատուցման կարողություն
Այլ կարողություններ՝
· Նոր գաղափարներ առաջարկելու կարողություն
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ՝
· ներկայացնել աշխարհագրական տեսական և գործնական հետազոտությունների հիմնարար և արդի մեթոդները,
· հիմնավորել աշխարհագրական տարածքային համակարգերի ձևավորման և զարգացման գործընթացները
· ճշգրիտ և պարզ կերպով ներկայացնել աշխարհագրական թաղանթի ոլորտային կառուցվածքը, դրանցում ընթացող աշխարհագրական գործընթացները, դրանց փոխկապակցվածությունը,
· լուսաբանել մարդ-բնություն փոխհարաբերությունների, բնական երևույթների ընթացքը, հասարակության տարածքային կազմակերպման և զարգացման մեխանիզմները և հասարակության կայուն զարգացման գործընթացը,
· հիմնավորել համամոլորակային և առկա տարածաշրջանային հիմնախնդիրների աշխարհագրական ասպեկտները և գնահատելու դրանց էությունը, մատնանշելու լուծման,
· նկարագրել ծրագրավորման կամ ծրագրային ապահովման լեզուները, աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգեր (ԱՏՀ), աէրոտիեզերական ուսումնասիրման մեթոդները,
· կատարել դաշտային հետազոտություններ, հավաքել, մշակել և վերլուծել աշխարհագրության նյութը,
· կիրառել ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաները աշխարհագրական հետազոտություններ կատարելու համար,
· դիտարկել բնական և հասարակական երևույթների փոփոխությունները, կատարել համապատասխան վերլուծություններ և առաջարկություններ,
· մշակել «մարդ-բնություն» փոխհարաբերության տարածքային ներդաշնակ համակարգերի և հասարակության տարածքային կազմակերպման մոդելներ,
· համակարգչային ծրագրերի կիրառմամբ կառուցել բնական և հասարակական աշխարհագրական երևույթների բազմաֆունկցիոնալ կապեր, մշակել առաջադրված խնդիրների լուծման մոդելներ և կատարել կանխատեսումներ,
· աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի օգնությամբ կազմել
· աշխարհագրական բազմաշերտ քարտեզներ,
· ծավալել ինքնուրույն մասնագիտական և մանկավարժական գործունեություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ՝
· Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում,
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· Վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Այլ պահանջներ
· Դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 3.0 (գործող դասախոսների համար):
ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետը միակն է ՀՀ-ում, որտեղ
«Աշխարհագրություն» մասնագիտությունն ունի և՛ հետազոտական, և՛ մանկավարժական ուղղվածություն:
Բացի այդ, միայն ԵՊՀ-ում է, որ շրջանավարտներն ուսումնառության վերջին 2 տարում կարող են ընտրել հետևյալ մասնագիտացումները՝ ֆիզիկական աշխարհագրություն և ջրաօդերևութաբանություն, սոցիալ-տնտեսական աշխարհագրություն , որոնք շարունակվում են նաև մագիստրատուրայում և միակն են ՀՀ-ում