Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
056801.02.7 - Մեխանիկա
Մասնագիտացումը՝
056801.02.7 - Մեխանիկա և կիրառական մաթեմատիկա
Շնորհվող որակավորումը՝
Մեխանիկայի մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա.
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· անգլերեն լեզվով հաղորդկցման ունակություն,
· համակարգչային տեխնիկայի օգտագործման իմացություն:
Ընդունելությունը կատարվում է ԵՊՀ առկա ուսուցմամբ մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի հիման վրա:
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· անգլերեն լեզվով հաղորդկցման ունակություն,
· համակարգչային տեխնիկայի օգտագործման իմացություն:
Ընդունելությունը կատարվում է ԵՊՀ առկա ուսուցմամբ մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի հիման վրա:
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագիրը նպատակ ունի նախապատրաստել մեխանիկայի բնագավառի մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն.
· ձևակերպել և լուծել մասնագիտական, կազմակերպական, կառավարման, գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական գործունեությունում ծագած խնդիրները,
· մասնագիտական գործունեության ոլորտում հետևողականորեն ուսումնասիրել մասնագիտական գրականությունը, գիտատեխնիկական ինֆորմացիան, ծանոթանալ հանրապետական և միջազգային գիտության և տեխնիկայի նվաճումներին,
· աշխատանքները կազմակերպել գիտականորեն, տիրապետելով մասնագիտական գործունեությունում օգտագործվող ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներին, վերլուծել և վերագնահատել գիտատեխնիկական զարգացման արդի փուլում և հարափոխ սոցիալական իրավիճակներում իր հնարավորությունները,
· կազմել իրականացրած հետազոտության նկարագրությունը, մշակել և վերլուծել ստացված արդյունքները, դրանք ներկայացնել գիտական ակնարկների, ռեֆերատների, ելույթների, հաշվետվություների և գիտական հոդվածների տեսքով:
· ձևակերպել և լուծել մասնագիտական, կազմակերպական, կառավարման, գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական գործունեությունում ծագած խնդիրները,
· մասնագիտական գործունեության ոլորտում հետևողականորեն ուսումնասիրել մասնագիտական գրականությունը, գիտատեխնիկական ինֆորմացիան, ծանոթանալ հանրապետական և միջազգային գիտության և տեխնիկայի նվաճումներին,
· աշխատանքները կազմակերպել գիտականորեն, տիրապետելով մասնագիտական գործունեությունում օգտագործվող ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներին, վերլուծել և վերագնահատել գիտատեխնիկական զարգացման արդի փուլում և հարափոխ սոցիալական իրավիճակներում իր հնարավորությունները,
· կազմել իրականացրած հետազոտության նկարագրությունը, մշակել և վերլուծել ստացված արդյունքները, դրանք ներկայացնել գիտական ակնարկների, ռեֆերատների, ելույթների, հաշվետվություների և գիտական հոդվածների տեսքով:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնելու մասնագիտացման ոլորտի տեսական հիմունքները, կիրառական մեթոդները, գիտահետազոտական գործունեության և մաթեմատիկական մոդելավորման սկզբունքները, ներկայացնելու մասնագիտացման ոլորտի տեսական հիմունքները, կիրառական մեթոդները, գիտահետազոտական գործունեության և մաթեմատիկական մոդելավորման սկզբունքները,
- մեկնաբանելու մասնագիտացման ոլորտի գիտական հրատարակումները և համակարգչային ցանցում առկա տվյալները,
- ընտրելու հետազոտման անհրաժեշտ մեթոդներ, մշակելու և դասակարգելու ստացված արդյունքները՝ ներկայացնելով գոյություն ունեցող պահանջներին համապատասխան հաշվետվության, ռեֆերատի, հոդվածի տեսքով,
- սահմանելու տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանը և կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկական նորմերը,
- հասցնելու գիտելիքները և կարողությունները մասնագիտական բնույթի տեղեկատվություն քաղելու օտարալեզու աղբյուրներից լեզուների իմացության իրազեկության համաեվրոպական համակարգի (CEFR-ի) B2 մակարդակով:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- գնահատելու գիտահետազոտական գործունեության ընթացքում առաջացող խնդիրներ,
- կառուցելու մաթեմատիկական մոդելներ մասնագիտական ոլորտում,
- ընտրելու խնդրի լուծմանը համապատասխանող արդյունավետ կիրառական մեթոդներ,
- կիրառելու խնդրի լուծման անհրաժեշտ մաթեմատիկական մեթոդներ և կատարել հաշվարկներ օգտագործելով համակարգչային տեխնիկա,
- վերլուծելու, համեմատելու և լուսաբանելու ստացված արդյունքները,
- դրսևորելու աշխատանքի կատարման արդյունավետություն` և՛ որպես խմբի անդամ, և՛ որպես խմբի ղեկավար,
- օգտագործելու ընդհանուր և մասնագիտական բառապաշարի իմացություն այն ծավալով, որն անհրաժեշտ է մասնագիտական բնույթի հաղորդակցում իրականացնելու, ինչպես նաև տեքստերի ընթերցման և թարգմանության համար:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվելու գիտական և մանկավարժական տարատեսակ աղբյուրներից ( էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հրապարակումներ և այլն) անհրաժեշտ տեղեկատվությունն ստանալու համար,
- վերլուծելու առկա խնդիրները և գնահատելու դրանց լուծման համար անհրաժեշտ հնարավորությունները,
- ստեղծագործաբար կիրառելու ձեռք բերված գիտելիքները, ամփոփելու, ընդհանրացնելու և տարածելու նորերը,
- արդյունավետոր պլանավորելու ժամանակը, կատարվելիք աշխատանքը և այլ ռեսուրսները,
- պատրաստելու զեկուցումներ, ներկայացնելու հետազոտությունների արդյունքները, վարելու գիտական բանավեճեր,
- պահպանելու իրավական և մասնագիտական էթիկայի նորմերը,
- կազմելու հստակ, լավ կառուցված տեքստ մասնագիտական թեմայի վերաբերյալ, նկարագրելու իր փորձն ու իրադարձություններ, ներկայացնելու սեփական կարծիքների և նպատակների հիմնավորումները:
4. Գնահատման ձևերը
Ուսանողների գիտելիքները և իմացությունը գնահատվում է հետևյալ ձևերով.
· առաջադրանքներ,
· զեկուցումներ,
· խմբային քննարկումներ,
· հրապարակումներ,
· ստուգումներ,ստուգարքներ և քննություններ,
· հետազոտական աշխատանքներ,
· մագիստրոսական ատենախոսության պաշտպանություն:
Տես “ Երևանի պետական համալսարանի կրեդիտային համակարգով ուսումնասիրության ուղեցույց և դասընթացների տեղեկագիրք ’’, Երևան, 2016.
· առաջադրանքներ,
· զեկուցումներ,
· խմբային քննարկումներ,
· հրապարակումներ,
· ստուգումներ,ստուգարքներ և քննություններ,
· հետազոտական աշխատանքներ,
· մագիստրոսական ատենախոսության պաշտպանություն:
Տես “ Երևանի պետական համալսարանի կրեդիտային համակարգով ուսումնասիրության ուղեցույց և դասընթացների տեղեկագիրք ’’, Երևան, 2016.
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Մեխանիկա և կիրառական մաթեմատիկա» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել մեխանիկայի, մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի բնագավառի տարբեր ձեռնարկություններում:
Շրջանավարտների զբաղվածության վերլուծության տվյալները թույլ են տալիս առանձնացնել շրջանավարտների գործունեության հիմնական ոլորտները.
· Գիտական աշխատանք ԲՈՒՀ-երում` ԵՊՀ, Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարան, Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան, Արցախի պետական համալսարան, ՀՀ ԳԱԱ Մեխանիկայի ինստիտուտ, Engineering Center Progresstech Armenia և այլ պետական հիմնարկներն ու մասնավոր ձեռնարկություններ,
· Դասավանդում բարձրագույն ուսումնական և հանրակրթական ու մասնագիտական հաստատություններում:
Ստորև ներկայացվում են Հայաստանի Հանրապետությունում գործող որոշ ձեռնարկություններ, որտեղ շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Ֆիզիկամաթեմատիկական, ճարտարագիտական ծրագրեր
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտներ
· Ճարտարագիտատեխնիկական նախագծային կենտրոններ
· Բանկային և հաշվապահական ոլորտներ
· Synopsys
· էլեկտրոնային նախագծման ավտոմատացում և ծրագրային ապահովման մատակարարում
Շրջանավարտների զբաղվածության վերլուծության տվյալները թույլ են տալիս առանձնացնել շրջանավարտների գործունեության հիմնական ոլորտները.
· Գիտական աշխատանք ԲՈՒՀ-երում` ԵՊՀ, Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարան, Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան, Արցախի պետական համալսարան, ՀՀ ԳԱԱ Մեխանիկայի ինստիտուտ, Engineering Center Progresstech Armenia և այլ պետական հիմնարկներն ու մասնավոր ձեռնարկություններ,
· Դասավանդում բարձրագույն ուսումնական և հանրակրթական ու մասնագիտական հաստատություններում:
Ստորև ներկայացվում են Հայաստանի Հանրապետությունում գործող որոշ ձեռնարկություններ, որտեղ շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Ֆիզիկամաթեմատիկական, ճարտարագիտական ծրագրեր
· Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտներ
· Ճարտարագիտատեխնիկական նախագծային կենտրոններ
· Բանկային և հաշվապահական ոլորտներ
· Synopsys
· էլեկտրոնային նախագծման ավտոմատացում և ծրագրային ապահովման մատակարարում
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ.
· ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ.
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
· Պետական կրթական չափորոշիչ «Մեխանիկա և կիրառական մաթեմատիկա» մասնագիտությամբ,
· International Centre for Mechanical Sciences (Իտալիա) միջազգային կենտրոնի մագիստրոսական ծրագրերը,
· Մոսկվայի պետական համալսարանի մեխանիկամաթեմատիկական ֆակուլտետի մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը,
· ՌԴ Դոնի Ռոստովի Հարավ Դաշնային համալսարանի մաթեմատիկայի, մեխանիկայի և համակրգչային գիտությունների ֆակուլտետի մագիստրոսական ծրագրերը,
· Սանկտ-Պետերբուրգի պետական համալսարանի մաթեմատիկայի և մեխանիկայի, կիրառական մաթեմատիկա և պրոցեսների ղեկավարում ֆակուլտետների ղեկավարման ու կայունության տեսությունների և մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը:
· International Centre for Mechanical Sciences (Իտալիա) միջազգային կենտրոնի մագիստրոսական ծրագրերը,
· Մոսկվայի պետական համալսարանի մեխանիկամաթեմատիկական ֆակուլտետի մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը,
· ՌԴ Դոնի Ռոստովի Հարավ Դաշնային համալսարանի մաթեմատիկայի, մեխանիկայի և համակրգչային գիտությունների ֆակուլտետի մագիստրոսական ծրագրերը,
· Սանկտ-Պետերբուրգի պետական համալսարանի մաթեմատիկայի և մեխանիկայի, կիրառական մաթեմատիկա և պրոցեսների ղեկավարում ֆակուլտետների ղեկավարման ու կայունության տեսությունների և մեխանիկայի ամբիոնների մագիստրոսական ծրագրերը: