Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
054201.03.7 - Աշխարհագրություն
Մասնագիտացումը՝
054201.03.7 - Ջրաօդերևութաբանություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Աշխարհագրության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ դրան համարժեք որակավորում.
· տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ դրան համարժեք որակավորում.
· տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
2. Ծրագրի նպատակները
· պատրաստել կիրառական ջրաբանության, օդերևութաբանության և կլիմայագիտության գծով հետազոտող մասնագետներ, որոնք կնպաստեն՝
· երկրում իրականացվող ջրակլիմայական գլոբալ փոփոխությունների և ջրային ռեսուրսների կայուն կառավարմանը,
· հիմնարար և կիրառական հետազոտությունների ու մշակումների արդյունավետության բարձրացմանը,
· երկրի տեխնիկական և ինստիտուցիոնալ կարողությունների հզորացմանը,
· ՄԱԿ-ի Կլիմայի փոփոխության մասին շրջանակային կոնվենցիայի և կայուն զարգացման վերաբերյալ միջազգային պայմանագրերում Հայաստանի պարտավորությունների կատարմանը:
· երկրում իրականացվող ջրակլիմայական գլոբալ փոփոխությունների և ջրային ռեսուրսների կայուն կառավարմանը,
· հիմնարար և կիրառական հետազոտությունների ու մշակումների արդյունավետության բարձրացմանը,
· երկրի տեխնիկական և ինստիտուցիոնալ կարողությունների հզորացմանը,
· ՄԱԿ-ի Կլիմայի փոփոխության մասին շրջանակային կոնվենցիայի և կայուն զարգացման վերաբերյալ միջազգային պայմանագրերում Հայաստանի պարտավորությունների կատարմանը:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնելու ջրաբանության, ջրաէկոլոգիայի, օդերևութաբանության և կլիմայագիտության տեսական և մեթոդաբանական հիմունքները
- լուսաբանելու ջրաօդերևութաբանական տվյալների մշակման, տեխնիկական միջոցների կիրառման հիմնարար սկզբունքները
- ներկայացնելու ջրաօդերևութաբանական տեսական և գործնական հետազոտությունների հիմնարար մեթոդներն ու սկզբունքները
- ներկայացնելու ջրաօդերևութաբանական երևույթների մոդելավորման նորագույն մեթոդները
- լուսաբանելու ջրաբանական, օդերևութաբանական, կլիմայական և ջրաէկոլոգիական կանխատեսումները
- ներկայացնելու ջրային ռեսուրսների կառավարման, կլիմայի փոփոխության և ջրաէկոլոգիայի արդի խնդիրները
- ներկայացնելու ջրաօդերևութաբանական տեղեկատվական համակարգերի տեսական հիմունքները, ԱՏՀ մոդելավորման սկզբունքները
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- վերլուծելու և համակարգելու ջրաօդերևութաբանության ոլորտին առնչվող տեղեկատվությունը ժամանակակից համակարգչային տեխնոլոգիաների և աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի(GIS) կիրառմամբ
- ղեկավարելու ջրաօդերևութաբանական դաշտային հետազոտություններ կատարող արշավախմբեր
- ձևակերպելու և հետազոտելու ջրաօդերևութաբանական բազմաբնույթ խնդիրներ, կատարելու կարճաժամկետ կանխատեսումներ
- կազմելու օդերևութաբանական և ջրաբանական թվային բազմաբնույթ քարտեզներ
- ներկայացնելու առաջարկներ ջրաօդերևութաբանական ոլորտի հետազոտական աշխատանքների արդյունավետությունը բարձրացնելու վերաբերյալ
- մշակելու և կատարելու ջրային ռեսուրսների կառավարման, կլիմայի փոփոխության և ջրաէկոլոգիական արդի խնդիրների բիզնես ուղղվածություն ունեցող ծրագրեր
- մշակելու ջրակլիմայական փոփոխությունների գլոբալ և ռեգիոնալ մոդելներ` համակարգչային ծրագրերի կիրառմամբ
- դրսևորելու մասնագիտական բարձր արդյունավետություն` և՛ որպես խմբի անդամ, և՛ որպես խմբի ղեկավար
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- սինթեզելու տարաբնույթ փաստեր և վիճակագրական տվյալներ
- քանակական տվյալներից որակական հետևություններ անելու և գիտելիքները ստեղծագործաբար կիրառելու
- վերլուծելու առկա խնդիրները, գնահատելու դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները, առաջ քաշելու և զարգացնելու նոր գաղափարներ
- պատրաստելու տարբեր լեզուներով գիտական զեկուցումներ, ներկայացնելու հետազոտությունների արդյունքները, վարելու գիտական բանավեճեր
4. Գնահատման ձևերը
Գնահատումն իրականացվում է ըստ ԵՊՀ-ում գործող 2022 թ.-ի «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգ»-ի։
Ելնելով բանավոր կրթական ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են չորս խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ,
· առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ,
· ստուգարքային դասընթացներ։
Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) արդյունարար գնահատականը /միավորը հաշվարկվում է որպես գնահատման առանձին բաղադրամասերով վաստակած միավորների գումար՝ ընթացիկ քննություն, ընթացիկ ստուգում, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն, եզրափակիչ քննություն։ Մեկ մոդուլի առավելագույն արդյունարար գնահատականը 20 միավոր է, իսկ գնահատման դրական նվազագույն շեմը 10 միավոր։
Ընդհանուր կրթական կառուցամասի մոդուլները, այդ թվում նաև պրակտիկաները, գնահատվում են ստուգարքի ձևով։ Մագիստրոսական թեզը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով։
Ելնելով բանավոր կրթական ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են չորս խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ,
· առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ,
· ստուգարքային դասընթացներ։
Դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) արդյունարար գնահատականը /միավորը հաշվարկվում է որպես գնահատման առանձին բաղադրամասերով վաստակած միավորների գումար՝ ընթացիկ քննություն, ընթացիկ ստուգում, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն, եզրափակիչ քննություն։ Մեկ մոդուլի առավելագույն արդյունարար գնահատականը 20 միավոր է, իսկ գնահատման դրական նվազագույն շեմը 10 միավոր։
Ընդհանուր կրթական կառուցամասի մոդուլները, այդ թվում նաև պրակտիկաները, գնահատվում են ստուգարքի ձևով։ Մագիստրոսական թեզը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով։
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Ելնելով աշխատաշուկայի առկա պահանջարկից, շրջանավարտների համար պոտենցիալ գործատուներ են համարվում`
· Արտակարգ իրավիճակների նախարարության «Հայպետհիդրոմետի և մոնիթորինգի կենտրոնը» և նրա համապատասխան բաժանմունքները Երևանում և մարզերում,
· ՀՀ Բնապահպանության նախարարությունը (ջրային ռեսուրսների կառավարման գործակալություն, թափոնների և մթնոլորտ արտանետումների կառավարման գործակալություն, կենսառեսուրսների կառավարման գործակալություն, շրջակա միջավայրի պահպանության քաղաքականության վարչություն, բնապահպանական պետական տեսչություն),
· ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակը (ջրաբան և կլիմայագետ փորձագետներ),
· Ջրային ռեսուրսների պետական կոմիտեն (ջրաբան հետազոտողներ և փորձագետներ),
· «Հայհիդրոնախագիծ» (ջրաբան և կլիմայագետ հետազոտողներ),
· Էներգետիկ ենաթակառուցվածքների և բնական պաշարների նախարարությունը (ջրաբան և կլիմայագետ հետազոտողներ),
· «Զվարթնոց ավիաօդերևութաբանական կենտրոն» ՓԲԸ (օդերևութաբան հետազոտող, սինօպտիկ),
· Միջազգային և տեղական կազմակերպություններ, որոնք իրականացնում են ջրաբանական, օդերևութաբանական և կլիմայական տաարբեր ծրագրեր:
Շրջանավարտները համապատասխան նախարարությունների ստորաբաժանումներում և կազմակերպություններում կարող են զբաղեցնել հետևյալ պաշտոնները՝
· գործադիր տնօրեն,
· բաժնի վարիչ,
· թիմի ղեկավար,
· գլխավոր մասնագետ,
· փորձագետ,
· հետազոտող:
----------------------------------------------------------------------------
· ջրաբան կամ օդերևութաբան հետազոտող,
· ջրաօդերևութաբանական տեղեկատվական համակարգերի գլխավոր մասնագետ,
· ջրային ռեսուրսների կառավարման գլխավոր մասնագետ /փորձագետ/,
· ջրային տնտեսության գլխավոր մասնագետ,
· ջրաէկոլոգիայի գլխավոր մասնագետ /փորձագետ/,
· ջրային ռեսուրսների, ջրաէկոլոգիայի և մթնոլորտի աղտոտվածության փորձագետ,
· եղանակի կանխատեսման գլխավոր մասնագետ,
· ավիացիոն օդերևութաբանության գլխավոր մասնագետ /փորձագետ/,
· կլիմայի և կլիմայական ռեսուրսների գլխավոր մասնագետ:
· Արտակարգ իրավիճակների նախարարության «Հայպետհիդրոմետի և մոնիթորինգի կենտրոնը» և նրա համապատասխան բաժանմունքները Երևանում և մարզերում,
· ՀՀ Բնապահպանության նախարարությունը (ջրային ռեսուրսների կառավարման գործակալություն, թափոնների և մթնոլորտ արտանետումների կառավարման գործակալություն, կենսառեսուրսների կառավարման գործակալություն, շրջակա միջավայրի պահպանության քաղաքականության վարչություն, բնապահպանական պետական տեսչություն),
· ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակը (ջրաբան և կլիմայագետ փորձագետներ),
· Ջրային ռեսուրսների պետական կոմիտեն (ջրաբան հետազոտողներ և փորձագետներ),
· «Հայհիդրոնախագիծ» (ջրաբան և կլիմայագետ հետազոտողներ),
· Էներգետիկ ենաթակառուցվածքների և բնական պաշարների նախարարությունը (ջրաբան և կլիմայագետ հետազոտողներ),
· «Զվարթնոց ավիաօդերևութաբանական կենտրոն» ՓԲԸ (օդերևութաբան հետազոտող, սինօպտիկ),
· Միջազգային և տեղական կազմակերպություններ, որոնք իրականացնում են ջրաբանական, օդերևութաբանական և կլիմայական տաարբեր ծրագրեր:
Շրջանավարտները համապատասխան նախարարությունների ստորաբաժանումներում և կազմակերպություններում կարող են զբաղեցնել հետևյալ պաշտոնները՝
· գործադիր տնօրեն,
· բաժնի վարիչ,
· թիմի ղեկավար,
· գլխավոր մասնագետ,
· փորձագետ,
· հետազոտող:
----------------------------------------------------------------------------
· ջրաբան կամ օդերևութաբան հետազոտող,
· ջրաօդերևութաբանական տեղեկատվական համակարգերի գլխավոր մասնագետ,
· ջրային ռեսուրսների կառավարման գլխավոր մասնագետ /փորձագետ/,
· ջրային տնտեսության գլխավոր մասնագետ,
· ջրաէկոլոգիայի գլխավոր մասնագետ /փորձագետ/,
· ջրային ռեսուրսների, ջրաէկոլոգիայի և մթնոլորտի աղտոտվածության փորձագետ,
· եղանակի կանխատեսման գլխավոր մասնագետ,
· ավիացիոն օդերևութաբանության գլխավոր մասնագետ /փորձագետ/,
· կլիմայի և կլիմայական ռեսուրսների գլխավոր մասնագետ:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ծրագրի սպասարկման համար ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետում առկա են բարձր որակավորմամբ և անհրաժեշտ թվակազմով դասախոսական անձնակազմ (թվով 32, որից՝ 5 պրոֆեսոր, 12 դոցենտ, 9 ասիստենտ և 6 դասախոս: Անձնակազմի ցուցակը և CV-ները կցված են) :
Միաժամանակ առկա են նաև ուսումնառության համար անհրաժեշտ ռեսուրսներ, մասնավորապես` քարտեզագրության և ջրաօդերևութաբանության լաբորատորիաներ, որոնք կահավորված են ժամանակակից սարքավորումներով և համապատասխան ծրագրերով, կաբինետներ, որոնք ունեն տպագիր և էլեկտրոնային հարուստ գրականություն, բազմաթիվ դիդակտիկ նյութեր,համակարգչային լսարաններ,
դաշտային պրակտիկաների համար նախատեսված ուսումնական բազաներ:
Միաժամանակ առկա են նաև ուսումնառության համար անհրաժեշտ ռեսուրսներ, մասնավորապես` քարտեզագրության և ջրաօդերևութաբանության լաբորատորիաներ, որոնք կահավորված են ժամանակակից սարքավորումներով և համապատասխան ծրագրերով, կաբինետներ, որոնք ունեն տպագիր և էլեկտրոնային հարուստ գրականություն, բազմաթիվ դիդակտիկ նյութեր,համակարգչային լսարաններ,
դաշտային պրակտիկաների համար նախատեսված ուսումնական բազաներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Որպես կրթական չափորոշիչներ և ծրագրային կողմնորոշիչներ կիրառվել են`
Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչ
«Աշխարհագրություն» մասնագիտության, 2011թ.,
«ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ», 2013 թ.,
«ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի հաստատման կարգը», 2014 թ.,
«ԵՊՀ բակալավրի կրթական ծրագրերի կառուցվածքը և բովանդակությունը», 2017 թ.,
«ԵՊՀ կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց, 2014 թ.,
Մոսկվայի պետական համալսարանի աշխարհագրության ֆակուլտետի կրթական ծրագրերը, https://www.msu.ru/
Բեռլինի Հումբոլդտի համալսարանի «Աշխարհագրության ինստիտուտի» կրթական ծրագրերը, https://www.hu-berlin.de/de
Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, դասախոսի ձեռնարկը (Ա.Բուդաղյան, Ա.Գրիգորյան, Ե. 2017)
Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչ
«Աշխարհագրություն» մասնագիտության, 2011թ.,
«ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ», 2013 թ.,
«ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի հաստատման կարգը», 2014 թ.,
«ԵՊՀ բակալավրի կրթական ծրագրերի կառուցվածքը և բովանդակությունը», 2017 թ.,
«ԵՊՀ կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց, 2014 թ.,
Մոսկվայի պետական համալսարանի աշխարհագրության ֆակուլտետի կրթական ծրագրերը, https://www.msu.ru/
Բեռլինի Հումբոլդտի համալսարանի «Աշխարհագրության ինստիտուտի» կրթական ծրագրերը, https://www.hu-berlin.de/de
Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, դասախոսի ձեռնարկը (Ա.Բուդաղյան, Ա.Գրիգորյան, Ե. 2017)
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Ընդհանրական կարողություններ.
Դասավանդման/մանկավարժական՝
· Դասավանդվող առարկաների ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման հմտություններ,
· Դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
Հետազոտական՝
· Գրական աղբյուրները մշակելու և ստացվող արդյունքների գիտական հիմնավորման հմտություն,
· Մասնագիտական ոլորտում խնդիրներ առաջադրելու և լուծելու հմտություններ,
Հաղորդակցման՝
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու բավարար հմտություն,
· Հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն,
Օտար լեզվի իմացություն՝
ՏՀՏ կիրառություն՝
· MS Office փաթեթի (Word, Exsel, PowerPoint) տիրապետում,
· Մասնագիտական ժամանակակից ծրագրերի (ArtGIS, AutoCAD) օգտագործման հմտություններ,
· Դասավանդվող նյութերի պատրաստման և հեռավար մատուցման կարողություն
Այլ կարողություններ՝
· Նոր գաղափարներ առաջարկելու կարողություն
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ՝
· ներկայացնել աշխարհագրական տեսական և գործնական հետազոտությունների հիմնարար և արդի մեթոդները,
· հիմնավորել աշխարհագրական տարածքային համակարգերի ձևավորման և զարգացման գործընթացները
· ճշգրիտ և պարզ կերպով ներկայացնել աշխարհագրական թաղանթի ոլորտային կառուցվածքը, դրանցում ընթացող աշխարհագրական գործընթացները, դրանց փոխկապակցվածությունը,
· լուսաբանել մարդ-բնություն փոխհարաբերությունների, բնական երևույթների ընթացքը, հասարակության տարածքային կազմակերպման և զարգացման մեխանիզմները և հասարակության կայուն զարգացման գործընթացը,
· հիմնավորել համամոլորակային և առկա տարածաշրջանային հիմնախնդիրների աշխարհագրական ասպեկտները և գնահատելու դրանց էությունը, մատնանշելու լուծման,
· նկարագրել ծրագրավորման կամ ծրագրային ապահովման լեզուները, աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգեր (ԱՏՀ), աէրոտիեզերական ուսումնասիրման մեթոդները,
· կատարել դաշտային հետազոտություններ, հավաքել, մշակել և վերլուծել աշխարհագրության նյութը,
· կիրառել ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաները աշխարհագրական հետազոտություններ կատարելու համար,
· դիտարկել բնական և հասարակական երևույթների փոփոխությունները, կատարել համապատասխան վերլուծություններ և առաջարկություններ,
· մշակել «մարդ-բնություն» փոխհարաբերության տարածքային ներդաշնակ համակարգերի և հասարակության տարածքային կազմակերպման մոդելներ,
· համակարգչային ծրագրերի կիրառմամբ կառուցել բնական և հասարակական աշխարհագրական երևույթների բազմաֆունկցիոնալ կապեր, մշակել առաջադրված խնդիրների լուծման մոդելներ և կատարել կանխատեսումներ,
· աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի օգնությամբ կազմել
· աշխարհագրական բազմաշերտ քարտեզներ,
· ծավալել ինքնուրույն մասնագիտական և մանկավարժական գործունեություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ՝
· Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում,
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· Վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Այլ պահանջներ
· Դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 3.0 (գործող դասախոսների համար):
Դասավանդման/մանկավարժական՝
· Դասավանդվող առարկաների ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման հմտություններ,
· Դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
Հետազոտական՝
· Գրական աղբյուրները մշակելու և ստացվող արդյունքների գիտական հիմնավորման հմտություն,
· Մասնագիտական ոլորտում խնդիրներ առաջադրելու և լուծելու հմտություններ,
Հաղորդակցման՝
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու բավարար հմտություն,
· Հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն,
Օտար լեզվի իմացություն՝
ՏՀՏ կիրառություն՝
· MS Office փաթեթի (Word, Exsel, PowerPoint) տիրապետում,
· Մասնագիտական ժամանակակից ծրագրերի (ArtGIS, AutoCAD) օգտագործման հմտություններ,
· Դասավանդվող նյութերի պատրաստման և հեռավար մատուցման կարողություն
Այլ կարողություններ՝
· Նոր գաղափարներ առաջարկելու կարողություն
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ՝
· ներկայացնել աշխարհագրական տեսական և գործնական հետազոտությունների հիմնարար և արդի մեթոդները,
· հիմնավորել աշխարհագրական տարածքային համակարգերի ձևավորման և զարգացման գործընթացները
· ճշգրիտ և պարզ կերպով ներկայացնել աշխարհագրական թաղանթի ոլորտային կառուցվածքը, դրանցում ընթացող աշխարհագրական գործընթացները, դրանց փոխկապակցվածությունը,
· լուսաբանել մարդ-բնություն փոխհարաբերությունների, բնական երևույթների ընթացքը, հասարակության տարածքային կազմակերպման և զարգացման մեխանիզմները և հասարակության կայուն զարգացման գործընթացը,
· հիմնավորել համամոլորակային և առկա տարածաշրջանային հիմնախնդիրների աշխարհագրական ասպեկտները և գնահատելու դրանց էությունը, մատնանշելու լուծման,
· նկարագրել ծրագրավորման կամ ծրագրային ապահովման լեզուները, աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգեր (ԱՏՀ), աէրոտիեզերական ուսումնասիրման մեթոդները,
· կատարել դաշտային հետազոտություններ, հավաքել, մշակել և վերլուծել աշխարհագրության նյութը,
· կիրառել ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաները աշխարհագրական հետազոտություններ կատարելու համար,
· դիտարկել բնական և հասարակական երևույթների փոփոխությունները, կատարել համապատասխան վերլուծություններ և առաջարկություններ,
· մշակել «մարդ-բնություն» փոխհարաբերության տարածքային ներդաշնակ համակարգերի և հասարակության տարածքային կազմակերպման մոդելներ,
· համակարգչային ծրագրերի կիրառմամբ կառուցել բնական և հասարակական աշխարհագրական երևույթների բազմաֆունկցիոնալ կապեր, մշակել առաջադրված խնդիրների լուծման մոդելներ և կատարել կանխատեսումներ,
· աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի օգնությամբ կազմել
· աշխարհագրական բազմաշերտ քարտեզներ,
· ծավալել ինքնուրույն մասնագիտական և մանկավարժական գործունեություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ՝
· Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում,
· Վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· Վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Այլ պահանջներ
· Դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
Ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 3.0 (գործող դասախոսների համար):
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետը միակն է ՀՀ-ում, որտեղ «Աշխարհագրություն» մասնագիտությունն ունի և՛ հետազոտական, և՛ մանկավարժական ուղղվածություն: Բացի այդ, միայն ԵՊՀ-ում է, որ շրջանավարտներն ուսումնառության վերջին 2 տարում կարող են ընտրել հետևյալ մասնագիտացումները՝ ֆիզիկական աշխարհագրություն և ջրաօդերևութաբանություն, սոցիալ-տնտեսական աշխարհագրություն, որոնք շարունակվում են նաև մագիստրատուրայում և միակն են ՀՀ-ում: