Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
101801.01.7 - Սերվիս
Մասնագիտացումը՝
101801.01.7 - Սերվիս
Շնորհվող որակավորումը՝
Սերվիսի մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի ընդունելության չափանիշները և պահանջները հաստատված են ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2015թ. մարտի 31-ի նիստի № 6/5 որոշմամբ: Մագիստրատուրա ընդունվելիս բակալավրի համապատասխան մասնագիտությամբ շարունակողների ընդունելությունը անցկացվում է առանց քննության, իսկ այլ մասնագիտություն ունեցող դիմորդները հանձնում են համապատասխան մասնագիտության ամբիոնի կողմից կազմված հարցաշարով քննություն
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագիրը նպատակ ունի պատրաստել սերվիսի ոլորտի ղեկավարման, պլանավորման և կազմակերպման մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն.
· իմանալ սերվիսագիտության տեսությունը և տիրապետել մեթոդաբանությանը,
· մշակել սերվիսային գործի կազմակերպման սկզբունքներ և ռազմավարական ծրագրեր,
· իրականացնել կառավարման պրակտիկ մասնագիտական գործունեություն սերվիսի ոլորտում
կիրառել տեսական գիտելիքները, գործնական կարողությունները և հմտությունները` սերվիսի ոլորտի զարգացման արդի միտումներին և պահանջներին համապատասխան:
· իմանալ սերվիսագիտության տեսությունը և տիրապետել մեթոդաբանությանը,
· մշակել սերվիսային գործի կազմակերպման սկզբունքներ և ռազմավարական ծրագրեր,
· իրականացնել կառավարման պրակտիկ մասնագիտական գործունեություն սերվիսի ոլորտում
կիրառել տեսական գիտելիքները, գործնական կարողությունները և հմտությունները` սերվիսի ոլորտի զարգացման արդի միտումներին և պահանջներին համապատասխան:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- վերլուծելու սերվիսի կազմակերպման սկզբունքները,
- բացահայտելու սերվիսի ոլորտի կառուցվածքային առանձնահատկությունները կայուն զարգացման տեսանկյունից, բացահայտելու սերվիսի ոլորտի կառուցվածքային առանձնահատկությունները կայուն զարգացման տեսանկյունից,
- դասակարգելու և նկարագրելու տնտեսության, սերվիսի, սոցիալ-մշակութային ծառայությունների և զբոսաշրջության ոլորտների վերաբերյալ հետազոտական ցուցանիշները,
- ներկայացնելու սերվիսային ինդուստրիան, ենթակառուցվածքները և ռեսուրսները,
- մատնանշելու սերվիսային գործունեության կազմակերպման, կատարելագործման և զարգացման ուղղությունները,
- տարբերակելու սերվիսային գործունեության կազմակերպման ուսումնասիրությունների առանձին մոտեցումները, դրանց առանձնահատկությունները (սոցիոլոգիական, տնտեսագիտական, մշակութաբանական, աշխարհագրական և այլ առումներով)։
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- գործնականում իրականացնելու մարքեթինգային և մենեջերական գործունեություն` զբոսաշրջության ոլորտում,
- վերլուծելու սերվիսային գործունեության ձևավորման պայմանները, նախադրյալները, գոր-ծոնները և արդի միտումները,
- գնահատելու սերվիսային գործունեության զարգացման համար անհրաժեշտ սոցիալական, տնտեսական, մշակութային և բնապահպանական բաղադրիչների կարևորությունը`պահանջների համաչափ, համամասնական և համարժեք բավարարման տեսանկյունից,
- կանխատեսելու սերվիսային գործունեության առանձին ուղղությունների զարգացման և տարածքային տեղաբաշխման հեռանկարային գործընթացները,
- իրականացնելու շփման գոտում հաճախորդների ընդունման, հյուրընկալման, և ծառայությունների արդյունավետ ու բարձր մակարդակով սպասարկում,
- վերլուծելու և գնահատելու ծառայությունների կազմակերպման ծրագրերը. նախագծելու և իրականացնելու սերվիսային գործունեության ծրագրերը:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- արդյունավետ կերպով օգտվելու գիտահետազոտական տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից,
- փաստերի վերլուծության հիման վրա եզրահանգումներ, ընդհանրացումներ և դատողություններ անելու,
- ծրագրավորելու սերվիսային համակարգի բաղադրիչների ռացիոնալ օգտագործումը,
- կատարելու թիմային աշխատանք,
- ներկայացնելու մասնագիտական գիտահետազոտական համակարգին համապատասխան ժամանակակից հիմնախնդիրներ,
- պահպանելու մասնագիտական էթիկայի կանոնները։
4. Գնահատման ձևերը
Ըստ նոր «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման» կարգի` գնահատման ձևերն են.
1 եզրափակիչ գնահատումով
2 առանց եզրափակիչ գնահատման
3 առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման
4 ստուգարք
Գնահատումն իրականացվում է, քսան միավորանոց սանդղակով, նվազագույն շեմը՝ 10 միավոր։
Տե՛ս «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգ», Երևան, ԵՊՀ, 2022 թ., էջեր 8-15:
1 եզրափակիչ գնահատումով
2 առանց եզրափակիչ գնահատման
3 առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման
4 ստուգարք
Գնահատումն իրականացվում է, քսան միավորանոց սանդղակով, նվազագույն շեմը՝ 10 միավոր։
Տե՛ս «Ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգ», Երևան, ԵՊՀ, 2022 թ., էջեր 8-15:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
ԵՊՀ սերվիսի մասնագետը կարող է աշխատել սերվիսային ձեռնարկություններում, սոցիալմշակութային ծառայություններ մատուցող ձեռնարկությաններում և համապատասխան պետական գերատեսչություններում: Ամբիոնի շրջանավարտները հիմնականում աշխատում են կապի և հաղորդակցության (15%), զբոսաշրջային ծառայություններ մատուցող (15%), մանրածախ առևտրի (15%), գիշերակացի և տեղավորման ծառայությունների (15%) ձեռնարկություններում որպես կառավարիչներ (29%), խորհրդատուներ (21%) և սպասարկող անձնակազմ
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
ՀՀ ձեռներեցության և ձեռնարկատիրական գործունեության մասին և զբոսաշրջության մասին օրենքներ և ՀՀ ծառայությունների արտոնագրման կարգը, հրահանգները և ցանկը: ՀՀ զբոսաշրջության պետական ծրագրեր, որոշումներ, հայեցակարգ: ՀՀ Ազգային վիճակագրական ծառայության տեղեկագրեր: ՀՀ կառավարության տարեկան հաշվետվություններ: Ուսումնառությանն անհրաժեշտ նյութերը, ռեսուրսները կարող են ձեռք բերվել ԵՊՀ գրադարանից, Հայաստանի ազգային գրադարանից, Սերվիսի ամբիոնից, ՀՀ կառավարության, ՀՀ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարության, TEMPUS-SuToMa (Կայուն զբոսաշրջության կառավարում) ծրագրի կայքերից: Էլեկտրոնային ռեսուրսներ՝ http://www.armstat.am - ՀՀ ԱՎԾ, - ՀԶԿ, - ԶԱՀԿ, - ՍՈԱԻ, - Էլեկտրոնային գրադարան, https://www.twirpx.com/ - Էլեկտրոնային գրադարան։
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
ՀՀ բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչներ, կրթական ծրագրեր: ԵՊՀ - 2016-2020 թթ. զարգացման ռազմավարական ծրագիրը: Բարձրագույն և հետբուհական կրթության մասին ՀՀ օրենքը: Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի որակավորումների շրջանակը: Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչները «Սերվիս», «Զբոսաշրջություն» մասնագիտությունների համար։
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1) Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասավանդվող առարկայի ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման կարողություններ,
· համապատասխան դասավանդման մեթոդ ընտելու և դրանով աշխատելու կարողություններ,
· դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
· ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություններ։
Հետազոտական
· գիտական աղբյուրներ մշակելու, անհրաժեշտ տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություններ,
· մասնագիտական ոլորտում առաջադրվող գիտական խնդիրներ լուծելու և ուսումնասիրություններ կատարելու կարողություններ,
· հետազոտական նախագծեր կազմելու և իրականացնելու կարողություններ։
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր, գրավոր հեռավար հաղորդակցվելու կարողություններ,
· հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն,
· Հայոց լեզվիև օտար լեզվի իմացություն։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի՝ Word, Exsel, PowerPoint) հմտություններ,
· թվային ցուցադրական նյութերի պատրաստման և ներկայացման կարողություններ,
· առցանց դասավադման ծրագրերի և թվային տեխնոլոգիաների իմացություն և կիրառման կարողություններ։
Այլ կարողություններ
Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետ իրականացնելու կարողություններ, ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2) Մասնագիտական կարողություններ
· վերլուծել և գնահատել տնտեսության կառուցվածքում և զարգացման գործընթացում զբոսաշրջության տեղն ու դերը,
· բացահայտել սերվիսի ոլորտում զբոսաշրջության կառուցվածքային առանձնահատկությունները կայուն զարգացման տեսանկյունից,
· մշակել սոցիալ-մշակութային ծառայությունների և զբոսաշրջության կազմակերպման ծրագրեր, հավաքել, վերլուծել և համակարգել սերվիսի և զբոսաշրջության ոլորտների վերաբերյալ հետազոտական ցուցանիշներ,
· գնահատել կայուն զբոսաշրջության զարգացման համար անհրաժեշտ սոցիալական, տնտեսական, մշակութային և բնապահպանական բաղադրիչների կարևորությունը` հավասարություն, հանդուրժողականություն և կենսունակություն ապահովելու համար, գնահատել կայուն զբոսաշրջության ինդուստրիան, ենթակառուցվածքները և ռեսուրսները,
· կանխատեսելու կայուն զբոսաշրջության առանձին ուղղությունների զարգացման և տարածքային տեղաբաշխման հեռանկարային գործընթացները,
· նախագծել և իրականացնել կայուն զբոսաշրջության ծրագրեր։
3) Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում,
· վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 1 մասնակցություն գիտաժողովում կամ աշխատանքային սեմինարների:
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· աշխատանքային փորձ մասնագիտական ոլորտում:
Այլ պահանջներ
դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն, ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 4.0 (գործող դասախոսների համար):
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասավանդվող առարկայի ծրագրերի, օրացույցային պլանների կազմման կարողություններ,
· համապատասխան դասավանդման մեթոդ ընտելու և դրանով աշխատելու կարողություններ,
· դասավադման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
· ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություններ։
Հետազոտական
· գիտական աղբյուրներ մշակելու, անհրաժեշտ տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություններ,
· մասնագիտական ոլորտում առաջադրվող գիտական խնդիրներ լուծելու և ուսումնասիրություններ կատարելու կարողություններ,
· հետազոտական նախագծեր կազմելու և իրականացնելու կարողություններ։
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր, գրավոր հեռավար հաղորդակցվելու կարողություններ,
· հետազոտության արդյունքները ներկայացնելու, վերլուծելու և քննարկելու կարողություն,
· Հայոց լեզվիև օտար լեզվի իմացություն։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի՝ Word, Exsel, PowerPoint) հմտություններ,
· թվային ցուցադրական նյութերի պատրաստման և ներկայացման կարողություններ,
· առցանց դասավադման ծրագրերի և թվային տեխնոլոգիաների իմացություն և կիրառման կարողություններ։
Այլ կարողություններ
Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետ իրականացնելու կարողություններ, ժամանակային ռեսուսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2) Մասնագիտական կարողություններ
· վերլուծել և գնահատել տնտեսության կառուցվածքում և զարգացման գործընթացում զբոսաշրջության տեղն ու դերը,
· բացահայտել սերվիսի ոլորտում զբոսաշրջության կառուցվածքային առանձնահատկությունները կայուն զարգացման տեսանկյունից,
· մշակել սոցիալ-մշակութային ծառայությունների և զբոսաշրջության կազմակերպման ծրագրեր, հավաքել, վերլուծել և համակարգել սերվիսի և զբոսաշրջության ոլորտների վերաբերյալ հետազոտական ցուցանիշներ,
· գնահատել կայուն զբոսաշրջության զարգացման համար անհրաժեշտ սոցիալական, տնտեսական, մշակութային և բնապահպանական բաղադրիչների կարևորությունը` հավասարություն, հանդուրժողականություն և կենսունակություն ապահովելու համար, գնահատել կայուն զբոսաշրջության ինդուստրիան, ենթակառուցվածքները և ռեսուրսները,
· կանխատեսելու կայուն զբոսաշրջության առանձին ուղղությունների զարգացման և տարածքային տեղաբաշխման հեռանկարային գործընթացները,
· նախագծել և իրականացնել կայուն զբոսաշրջության ծրագրեր։
3) Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան կամ կոչում աշխարհագրության կամ հարակից մասնագիտական ոլորտում, կամ մագիստրոսի կոչում,
· վերջին հինգ տարվա ընթացքում 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 1 մասնակցություն գիտաժողովում կամ աշխատանքային սեմինարների:
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների կամ դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում որակավորման բարձրացման դասընթացների մասնակցություն:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· աշխատանքային փորձ մասնագիտական ոլորտում:
Այլ պահանջներ
դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն, ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը լինի առնվազն 4.0 (գործող դասախոսների համար):
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
«Սերվիս» մասնագիտության ծրագիրը կազմելիս հաշվի են առնվել ՀՀ-ում ընդունված տարբեր կանոնակարգեր, կրթական ծրագրեր, վերապատրաստման նախագծեր, ԵՊՀ սերվիսի ամբիոնում կազմակերպվող քննարկումների արդյունքներ, հաշվի են առնվել նաև Զբոսաշրջության համաշխարհային կազմակերպության և Զբոսավարների միջազգային ասոցիացիայի կանոնակարգերը, կրթական ծրագրերը, վերապատրաստման նախագծերը