Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
041301.27.7 - Կառավարում
Մասնագիտացումը՝
041301.27.7 - Մարդկային ռեսուրսների կառավարում
Շնորհվող որակավորումը՝
Կառավարման մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կարգին համապատասխան:
2. Ծրագրի նպատակները
· Ուսանողներին փոխանցել մարդկային ռեսուրսրների կառավարման ոլորտի վերաբերյալ հիմնարար գիտելիք` նրանց ծանոթացնելով ՄՌԿ տեսական հիմքերին և գործնական առանձնահատկություններին:
· Ուսանողներին տրամադրել ՄՌԿ ռազմավարության և քաղաքականության մշակման, իրականացման և գնահատման, ՄՌԿ ժամանակակից գործառույթների վերաբերյալ գիտելիք, ձևավորել և զարգացնել նրանց գործնական հմտությունները:
Ուսանղներին ծանոթացնել ՀՀ աշխատանքային օրենսդրության և հարակից օրենսդրական հիմքերին և սովորեցնել` ինչպես կիրառել դրանք:
· Ուսանողներին տրամադրել ՄՌԿ ռազմավարության և քաղաքականության մշակման, իրականացման և գնահատման, ՄՌԿ ժամանակակից գործառույթների վերաբերյալ գիտելիք, ձևավորել և զարգացնել նրանց գործնական հմտությունները:
Ուսանղներին ծանոթացնել ՀՀ աշխատանքային օրենսդրության և հարակից օրենսդրական հիմքերին և սովորեցնել` ինչպես կիրառել դրանք:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- Ներկայացնելու ՄՌԿ տեսական հիմքերը:
- Դասակարգելու ՄՌԿ ռազմավարության և քաղաքականությունների մշակման, իրականացման և գնահատման ձևաչափերը և պահանջները:
- Նկարագրելու ՄՌԿ ժամանակակից գործառույթները, մասնավորապես` անձնակազմի հավաքագրումը, ուսուցումն ու զարգացումը, կատարողականի գնահատումը, վարձատրությունների կառավարումը, կազմակերպական կառավարումը:
- Ներկայացնելու և մեկնաբանելու ինքնակառավարումը, մոտիվացիայի, հաղորդակցությունների, սթրեսի, ստեղծարարության, թիմի և խմբի, կոնֆլիկտների, առաջնորդության կառավարումը և կազմակերպական մշակույթի, կարիերայի կառավարումը:
- Մեկնաբանելու քոուչինգի, հոգեախտորոշման տեսական հիմքերը:
- Ներկայացնելու աշխատանքային և հարակից օրենսդրությունների առանձնահատկությունները, ինչպես նաև կադրային վարչարարության մոտեցումները:
- Ներկայացնելու տեղեկատվության ստացման և հետազոտության մեթոդաբանությունը:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- Իրականացնելու ՄՌԿ ռազմավարության և քաղաքականությունների մշակումը, կիրառումն ու գնահատումը:
- Իրականացնելու ՄՌԿ ժամանակակից գործառույթները, մասնավորապես` հավաքագրումը, ուսուցումն ու զարգացումը, կատարողականի գնահատումը, վարձատրությունների կառավարումը, կազմակերպական կառավարումը:
- Իրականացնելու ինքնակառավարումը, մոտիվացիայի, սթրեսի, հաղորդակցությունների, ստեղծարարության, թիմի և խմբի, կոնֆլիկտների, առաջնորդության, կազմակերպական մշակույթի, կարիերայի կառավարումը:
- Վերլուծելու քոուչինգի, հոգեախտորոշման գործընթացները:
- Կիրառելու աշխատանքային և հարակից օրենսդրության դրույթները և իրականացնելու կադրային վարչարարությունը:
- Իրականացնելու սոցիալական հետազոտությունները:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- Կիրառելու ՏՀՏ-ները պրակտիկայում, ձևակերպելու և լուծելու խնդիրները:
- Օգտվելու տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից և վերլուծելու տեղեկատվությունը:
- Բանավոր և գրավոր հաղորդակցվելու աշխատակազմի ու մասնագիտական հանրության և հասարակության լայն շերտերի հետ:
- Պահպանելու մասնագիտական էթիկայի նորմերը:
4. Գնահատման ձևերը
Ուսանողների գնահատումն իրականացվում է ըստ ԵՊՀ ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգի: Կարգը սահմանում է, որ դասընթացներն ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են չորս խմբի`եզրափակիչ գնահատումով, առանց եզրափակիչ գնահատման, առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման և ստուգարքային:
Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց
Նախատեսված են երկու ընթացիկ և մեկ եզրափակիչ քննություն: Ընթացիկ քննություններից յուրաքանչյուրը գնահատվում է առավելագույնը 4 միավոր, դասընթացին մասնակցությունը` առավելագույնը 3 միավոր, եզրափակիչ քննությունը` առավելագույնը 9 միավոր:
Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց
Նախատեսված են երկու ընթացիկ քննություն և մեկ ինքնուրույն աշխատանք: Ընթացիկ քննությունները գնահատվում են համապատասխանաբար 4 և 5 միավոր առավելագույն արժեքով, ինքնուրույն աշխատանքը` առավելագույնը 8 միավոր, դասընթացին մասնակցությունը` առավելագույնը 3 միավոր:
Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց
Նախատեսված են մեկ ընթացիկ բանավոր ստուգում, մեկ ինքնուրույն աշխատանք և եզրափակիչ քննություն:
Ընթացիկ բանավոր ստուգումը գնահատվում է առավելագույնը 4 միավոր, ինքնուրույն աշխատանքը` առավելագույնը 4 միավոր, դասընթացին մասնակցությունը` առավելագույնը 3 միավոր, եզրափակիչ քննությունը` առավելագույնը 9 միավոր:
Հետազոտական կառուցամասի բաղադրիչ մասնագիտական պրակտիկան գնահատվում է ստուգարքի ձևով: Մագիստրոսական թեզը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով:
Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց
Նախատեսված են երկու ընթացիկ և մեկ եզրափակիչ քննություն: Ընթացիկ քննություններից յուրաքանչյուրը գնահատվում է առավելագույնը 4 միավոր, դասընթացին մասնակցությունը` առավելագույնը 3 միավոր, եզրափակիչ քննությունը` առավելագույնը 9 միավոր:
Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց
Նախատեսված են երկու ընթացիկ քննություն և մեկ ինքնուրույն աշխատանք: Ընթացիկ քննությունները գնահատվում են համապատասխանաբար 4 և 5 միավոր առավելագույն արժեքով, ինքնուրույն աշխատանքը` առավելագույնը 8 միավոր, դասընթացին մասնակցությունը` առավելագույնը 3 միավոր:
Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց
Նախատեսված են մեկ ընթացիկ բանավոր ստուգում, մեկ ինքնուրույն աշխատանք և եզրափակիչ քննություն:
Ընթացիկ բանավոր ստուգումը գնահատվում է առավելագույնը 4 միավոր, ինքնուրույն աշխատանքը` առավելագույնը 4 միավոր, դասընթացին մասնակցությունը` առավելագույնը 3 միավոր, եզրափակիչ քննությունը` առավելագույնը 9 միավոր:
Հետազոտական կառուցամասի բաղադրիչ մասնագիտական պրակտիկան գնահատվում է ստուգարքի ձևով: Մագիստրոսական թեզը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Մարդկային ռեսուրսների կառավարում» մագիստրոսի կրթական ծրագրի շրջանավարտների համար ՀՀ-ում առկա են աշխատանքի տեղավորման լայն հնարավորություններ: Ստորև ներկայացվող ցանկը չի սահմանափակվում նշված կազմակերպություններով.
1.ՀՀ Կառավարություն, ՀՀ նախագահի աշխատակազմ, ՀՀ ԱԺ
2.ՀՀ պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմիններ,
3.Նախարարություններ, պետական տեսչական մարմիններ, կոմիտեներ, վարչություններ, ծառայություններ,
4.ՀՀ կենտրոնական բանկ, պետական և ոչ պետական ֆինանսական կազմակերպություններ/բանկեր,
5.ՄՌԿ ոլորտում գործող խորհրդատվական կազմակերպություններ,
6.Հայաստանի մարդկային ռեսուրսների կառավարման ասոցիացիա,
7.Հեռահաղորդակցության, հյուրընկալության և սպասարկման, մարքեթինգի, արտադրության ոլորտների առևտրային կազմակերպություններ,
8.ՏՏ ոլորտի կազմակերպություններ և ստարտափեր,
9.Տեղական և միջազգային հասարակական կազմակերպություններ,
10.Կրթական և բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ,
11.Ուսումնական/վերապատրաստման կենտրոններ,
12.Բուժհիմնարկներ և վերականգնողական կենտրոններ,
13.Մշակութային կազմակերպություններ՝ թատրոններ, թանգարաններ և այլն։
14,Հասարակական տեղական և միջազգային կազմակերպություններ, հիմնադրամներ և այլն:
1.ՀՀ Կառավարություն, ՀՀ նախագահի աշխատակազմ, ՀՀ ԱԺ
2.ՀՀ պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմիններ,
3.Նախարարություններ, պետական տեսչական մարմիններ, կոմիտեներ, վարչություններ, ծառայություններ,
4.ՀՀ կենտրոնական բանկ, պետական և ոչ պետական ֆինանսական կազմակերպություններ/բանկեր,
5.ՄՌԿ ոլորտում գործող խորհրդատվական կազմակերպություններ,
6.Հայաստանի մարդկային ռեսուրսների կառավարման ասոցիացիա,
7.Հեռահաղորդակցության, հյուրընկալության և սպասարկման, մարքեթինգի, արտադրության ոլորտների առևտրային կազմակերպություններ,
8.ՏՏ ոլորտի կազմակերպություններ և ստարտափեր,
9.Տեղական և միջազգային հասարակական կազմակերպություններ,
10.Կրթական և բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ,
11.Ուսումնական/վերապատրաստման կենտրոններ,
12.Բուժհիմնարկներ և վերականգնողական կենտրոններ,
13.Մշակութային կազմակերպություններ՝ թատրոններ, թանգարաններ և այլն։
14,Հասարակական տեղական և միջազգային կազմակերպություններ, հիմնադրամներ և այլն:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Մագիստրոսական կրթական ծրագրի իրականացման գործընթացում կօգտագործվեն հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
·Ֆակուլտետի, ամբիոնի և դասախոսների տրամադրության տակ գտնվող գրադարան,
·Էլեկտրոնային գրադարան,
·Համացանցային ռեսուրսներ,
·Տեսաձայնային ուսումնական ռեսուրսներ,
·Ուսումնական ֆիլմեր,
Տեխնիկապես հագեցած լսարաններ և շարժական սարքավորումներ (համակարգիչներ, պրոյեկտորներ, նվագարկիչներ, տպիչ սարքեր):
·Ֆակուլտետի, ամբիոնի և դասախոսների տրամադրության տակ գտնվող գրադարան,
·Էլեկտրոնային գրադարան,
·Համացանցային ռեսուրսներ,
·Տեսաձայնային ուսումնական ռեսուրսներ,
·Ուսումնական ֆիլմեր,
Տեխնիկապես հագեցած լսարաններ և շարժական սարքավորումներ (համակարգիչներ, պրոյեկտորներ, նվագարկիչներ, տպիչ սարքեր):
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Սույն կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը մշակվել է «Tier II Standart For Human Resources Management Specialists. ICSC Human resources management specialists Job Classification Manual Vol. II» պաշտոնական փաստաթղթում ներկայացված մասնագիտության դասակարգման միջազգային չափորոշիչների: Ինչպես նաև Հայաստանի ՄՌԿ Ասոցիացիայի կողմից ընդունված չափանիշներին համապատասխան:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1.Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
·տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
·հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
·հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
·լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
·հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
·օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի Word, Excel, Power-Point ծրագրերի ազատ տիրապետում) հմտություններ,
·ՄՌԿ ժամանակակից պլատֆորմներից օգտվելու հմտություն:
Այլ կարողություններ
·Մարդկային ռեսուրսների մասնագիտական էթիկայի, աշխատանքային օրենսդրության և հարակից իրավական նորմերի իմացություն,
·անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
·Ներկայացնելու ՄՌԿ տեսական հիմքերը,
·Դասակարգելու ՄՌԿ ռազմավարության և քաղաքականությունների մշակման, իրականացման և գնահատման ձևաչափերը և պահանջները,
·Նկարագրելու ՄՌԿ ժամանակակից գործառույթները, մասնավորապես` հավաքագրումը, ուսուցումն ու զարգացումը, կատարողականի գնահատումը, վարձատրությունների կառավարումը, կազմակերպական կառավարումը,
·Ներկայացնելու և մեկնաբանելու ինքնակառավարումը, մոտիվացիայի, հաղորդակցությունների, սթրեսի, ստեղծարարության, թիմի և խմբի, կոնֆլիկտների, առաջնորդության կառավարումը և կազմակերպական մշակույթի, կարիերայի կառավարումը,
·Մեկնաբանելու քոուչինգի, հոգեախտորոշման տեսական հիմքերը,
·Ներկայացնելու աշխատանքային և հարակից օրենսդրությունների առանձնահատկությունները, ինչպես նաև կադրային վարչարարության մոտեցումները,
·Ներկայացնելու աշխատանքային և հարակից օրենսդրությունների առանձնահատկությունները, ինչպես նաև կադրային վարչարարության մոտեցումները:
1.Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
·գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական ոլորտում կամ, որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում կամ ՄՌԿ ոլորտի միջազգային սերտիֆիկատների առկայություն,
Մանկավարժական փորձ
·մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
·վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
·առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ՄՌԿ կամ հարակից ոլորտում՝ հոգեբանություն, կառավարում, իրավունք, սոցիոլոգիա, տնտեսագիտություն, մանկավարժություն և այլն։
Այլ պահանջներ
·դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50 %-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3.5 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
·տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
·հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
·հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
·լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
·հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
·օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի Word, Excel, Power-Point ծրագրերի ազատ տիրապետում) հմտություններ,
·ՄՌԿ ժամանակակից պլատֆորմներից օգտվելու հմտություն:
Այլ կարողություններ
·Մարդկային ռեսուրսների մասնագիտական էթիկայի, աշխատանքային օրենսդրության և հարակից իրավական նորմերի իմացություն,
·անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
·Ներկայացնելու ՄՌԿ տեսական հիմքերը,
·Դասակարգելու ՄՌԿ ռազմավարության և քաղաքականությունների մշակման, իրականացման և գնահատման ձևաչափերը և պահանջները,
·Նկարագրելու ՄՌԿ ժամանակակից գործառույթները, մասնավորապես` հավաքագրումը, ուսուցումն ու զարգացումը, կատարողականի գնահատումը, վարձատրությունների կառավարումը, կազմակերպական կառավարումը,
·Ներկայացնելու և մեկնաբանելու ինքնակառավարումը, մոտիվացիայի, հաղորդակցությունների, սթրեսի, ստեղծարարության, թիմի և խմբի, կոնֆլիկտների, առաջնորդության կառավարումը և կազմակերպական մշակույթի, կարիերայի կառավարումը,
·Մեկնաբանելու քոուչինգի, հոգեախտորոշման տեսական հիմքերը,
·Ներկայացնելու աշխատանքային և հարակից օրենսդրությունների առանձնահատկությունները, ինչպես նաև կադրային վարչարարության մոտեցումները,
·Ներկայացնելու աշխատանքային և հարակից օրենսդրությունների առանձնահատկությունները, ինչպես նաև կադրային վարչարարության մոտեցումները:
1.Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
·գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական ոլորտում կամ, որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում կամ ՄՌԿ ոլորտի միջազգային սերտիֆիկատների առկայություն,
Մանկավարժական փորձ
·մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
·վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
·առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ՄՌԿ կամ հարակից ոլորտում՝ հոգեբանություն, կառավարում, իրավունք, սոցիոլոգիա, տնտեսագիտություն, մանկավարժություն և այլն։
Այլ պահանջներ
·դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50 %-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3.5 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
«Մարդկային ռեսուրսների կառավարում» մագիստրոսի կրթական ծրագիրը սպասարկում է Սոցիոլոգիայի տեսության և պատմության ամբիոնը, որն իր գործունեության տարիներին Սանկտ-Պետերբուրգի ֆինանսատնտեսական ակադեմիայի (ՌԴ) և Սանկտ-Պետերբուրգի ճարտարատնտեսագիտական պետական համալսարանի (ՌԴ) հետ համատեղ իրականացվող հետազոտական, կրթական, գիտական բազմակողմանի համագործակցության ծրագրերի շրջանակներում զարգացնում է կառավարման սոցիոլոգիայի, տնտեսական սոցիոլոգիայի, աշխատանքի սոցիոլոգիայի, մարդկային ռեսուրսների կառավարման մասնագիտական ուղղությունները, ինչը բավարար հիմք է միջազգային կրթական չափորոշիչներին համապատասխան` մագիստրոսական ծրագրի մշակման և կրթության գործընթացի ուսումնամեթոդական ապահովման համար:
«Մարդկային ռեսուրսների կառավարում» մագիստրոսի կրթական ծրագիրն առանձնանում է ուսումնական գործընթացի կազմակերպման, դասավանդման և գնահատման արդի մոտեցումներով, այդ թվում`
1. սերտ համագործակցություն ոլորտի առաջատար կազմակերպությունների հետ, հրավիրյալ մասնագետների կողմից փորձի փոխանակման և ոլորտի արդի ձեռքբերումների վերաբերյալ սեմինարների կազմակերպման պրակտիկայի ձևավորում;
2. ուսանողների պրակտիկաների կազմակերպում հետագա կարիերայի և մասնագիտական ցանցերում ներգրավվելու հնարավորություններ ընձեռող` ոլորտի առաջատար կազմակերպություններում:
«Մարդկային ռեսուրսների կառավարում» մագիստրոսի կրթական ծրագիրն առանձնանում է ուսումնական գործընթացի կազմակերպման, դասավանդման և գնահատման արդի մոտեցումներով, այդ թվում`
1. սերտ համագործակցություն ոլորտի առաջատար կազմակերպությունների հետ, հրավիրյալ մասնագետների կողմից փորձի փոխանակման և ոլորտի արդի ձեռքբերումների վերաբերյալ սեմինարների կազմակերպման պրակտիկայի ձևավորում;
2. ուսանողների պրակտիկաների կազմակերպում հետագա կարիերայի և մասնագիտական ցանցերում ներգրավվելու հնարավորություններ ընձեռող` ոլորտի առաջատար կազմակերպություններում: